30.sz. Stílusismeret és technikaképzés – alap- és középfokú zenetanárok módszertani továbbképzés (30 óra)
Előadó:
Pallagi Judit – A Tóth Aladár Zeneiskola egykori magánénektanára, a Tóth Aladár Operastúdió alapítója, a Magyar Énekkultúra Baráti Körének alapító elnöke
Dr. Hegedűs-Gönczy Katalin – zongoraművész, korrepetítor a Járdányi Pál Zeneiskola tanára
Woytynowska Kaya Ariel – pszichológus, szervezetfejlesztő coach
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a V. Budapesti Járdányi Pál Szolfézs -és Népdaléneklési Versenyhez. A képzés célja, hogy az énekeseket és énektanárokat mind zenei, mind technikai, mind mentális síkon segítse, megerősítse.
26.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XVII. Országos Zongoraversenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
23.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XVI. Országos Klarinétversenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
22.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XVI. Országos Oboa -és Fagottversenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
25.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XV. Országos Kürtversenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
24.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XIII. Országos Bartók Béla Hegedű-Duó Versenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
28.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a IX. Országos Czidra László Furulyaversenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
27.sz.” Ki vagy Ki leszel? – zenei tehetséggondozás a művészeti nevelésben (30 óra)
Előadó:
Dr. Stachó László – zenepszichológus, zongora -és kamarazene- tanár, egyetemi oktató
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XVI. Országos „Alba-Regia” Kamarazene Versenyhez.
A képzés során olyan hatékony zenei figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a
résztvevők, amelyek a növendékek versenyfelkészítése során döntő segítséggel bírhatnak.
8.sz. Stílusismeret és technikaképzés – alap- és középfokú zenetanárok módszertani továbbképzés (30 óra)
Előadók:
Dobszay Ágnes – LFZE-Egyházzenei Tanszék tanszékvezetője, egyházzenetörténész
Kelemen Áron – Szakrális Zene, az órómai énekek szakértője
Mezei János – LFZE Egyházzene Tanszékének egyetemi adjunktusa (korai polifónia)
Bali János – Liszt Ferenc-díjas zeneszerző, tudós, pedagógus, karmester, furulya- és fuvolaművész
Bruckner Máté – Egyházzene énekművész (reneszánsz)
Mizsei Zoltán – LFZE Egyházzenei Tanszék docense énekművész (kortárs)
Harmat Dénes – Egyházzene, orgonaművész (orgona)
A továbbképzés témája:
A képzés célja az alap-és középfokú oktatási intézményekben oktatók és nevelők, egyházzenei ismereteinek bővítése és továbbfejlesztése. A liturgikus zenében kezdetektől fogva fontos szerepet kapott a rögtönzés.
21.sz.” Muzsikáljunk együtt” – továbbképzés a kamarazenei és zenekari munka fejlesztésre (30 óra)
Előadók:
Szabó Ferenc – Hidas Frigyes díjas és Nívó díjas karmester, a Győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának művésztanára, a Győri Symphonic Band karmestere, a MAFUMASZ elnöke
Bekker Gyula – Hidas Frigyes díjas karmester a MAFUMASZ elnökségi tagja, a Bekton Ifjúsági Fúvószenekar karmestere, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karának tanára
Markovics Gábor – Hidas Frigyes díjas karmester, a MAFUMASZ elnökségi tagja, a Dombóvári Ifjúsági Fúvószenekar karmestere
A továbbképzés témája:
A magyar amatőr fúvószenekari mozgalom, a fúvószenekari együttesek értékrendjének változásai, a hagyományok ápolása, és továbbadása.
13.sz. „Stílusismeret és technikaképzés – alap- és középfokú zenetanárok módszertani
továbbképzés (30 óra)
Előadó:
László Éva – zongora, kamarazene- és improvizáció tanár
A továbbképzés témája:
Az alkotás kinyit egy kaput a tanár és a növendék számára, hogy a játékosság és leleményesség által fejlessze hangszeres tudását, érzelmi színskáláját.
31.sz. „Musica Futura” – számítógép a zeneoktatásban (30 óra)
A képzés kizárólag ONLINE térben kerül megrendezésre!
Előadó:
Uher Bertalan – trombitatanár, -intézményvezető
A továbbképzés témája:
Az IKT eszközök bemutatása. Ingyenes, keresztplatformos szoftverek a zeneoktatásban. Online alkalmazások bemutatása, kipróbálása. Digitális kottakészítés és megosztás, szerzői jogi ismeretek. A képzés során a pedagógusok megtanulják az ingyenes MuseScore kottaíró program használatát, képessé válnak zenekari anyagok (partitúra, szólamok), zongora kotta és énekes (kórus) kotta, zenei feladatlapok létrehozására. A képzés során igyekszünk egyéni igényekre is megoldást nyújtani a kottakészítéssel kapcsolatosan, például szolmizációs kotta, színes kotta készítése.
17.sz. Stílusismeret és technikaképzés – alap- és középfokú zenetanárok módszertani továbbképzés (30 óra)
Személyes és online térben kerül megrendezésre!
Előadók:
Csáki András – Liszt Ferenc-díjas gitárművész habilitált egyetemi docens, LFZE
Tokodi Gábor – Lant- és gitárművész, (szólistaként és continuo-játékosként számos historikus
hangszeren koncertezik itthon és külföldön, több tanulmánya jelent meg a korabeli előadásmódról.)
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a XVI. Országos „ALBA-REGIA” Kamarazene Versenyhez.
A három alkalmas továbbképzés gyakorlatias szemléletű segítséget szeretne nyújtani a gitártanár kollégáknak abban, hogy a napi tanítási gyakorlatukba miképpen lehet hasznosan integrálni a korabeli iskolák, szakmai leírások tanításait.
29.sz. Stílusismeret és technikaképzés – alap- és középfokú zenetanárok módszertani továbbképzés (30 óra)
Kizárólag személyes térben kerül megrendezésre!
Előadók:
Kiss Bea – fuvolatanár, Járdányi Pál Zeneiskola, Budapest
Dr. Tornyai Péter – zeneszerző, kamarazenész, egyetemi adjunktus, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Budapest
Tornyainé Dóry Zsuzsa – gordonkatanár, Bartók–Pikéthy Zeneművészeti Szakgimnázium és Zeneiskola, Vác
Dr. Stachó László – zenepedagógus és -pszichológus, egyetemi oktató, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest
Kecskés D. Vértessy Júlia – szolfézstanár, Járdányi Pál Zeneiskola, Budapest
Sáry Bánk – zeneszerző, egyetemi tanár Eszterházy Károly Egyetem
A továbbképzés témája:
A képzés kapcsolódik a III. Magyar Kortárs Kamarazenei Fesztiválhoz – in memoriam Kovács Kálmánné.
A képzés során egy hatékony és kipróbált kezdők tanításához új pedagógiai szemlélettel és eszköztárral ismerkednek meg a résztvevők, mely élményközpontú, interaktív és játékos módon hozza közel a gyermekek számára a zene és zenélés lényegét.